UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
„This is a fucking killer man, I´m proud to be a part of this album“, nechal sa počuť elitný člen svetovej deathmetalovej smotánky Erik Rutan (MORBID ANGEL, HATE ETERNAL). Nečudo, novinku „Welcome to the Battlefield“ švédskych zabijakov IN BATTLE sám produkoval a v skladbe „Serpents“ si s chuťou vystrihol gitarové sólo.
Je vskutku zaujímavé, akými metalmorfózami IN BATTLE prešli. Od brutálne rýchleho blacku z bezmenného debutu v roku 1997 cez vikingské obdobie dosky „The Rage of the Northmen“ až po súčasnosť v znamení zrelého a po všetkých stránkach vyšperkovaného death/thrashového pekla. Doska „Welcome to the Battlefield“ sa nahrávala na troch rôznych miestach. Kým bicie, gitary a basa boli zvečnené v dvoch štokholmských štúdiách, rev Mr. Sandina prišiel na rad až po príchode na Floridu pod ochranné krídla pánov Othaniho a Rutana, ktorí sa postarali aj o výsledný zvuk celého diela. Čo si teda máte predstaviť pod „Uvítaním na bojovom poli“? Na svoje si prídu predovšetkým fanúšikovia technicky precíznej a umnej gitarovej hry – Hasse Carlsson (hral aj v DIABOLICAL) je naozaj skvelý – len si vypočujte tie jeho parádne vyhrávky v novej verzii songu „King God“ (nachádzal sa už na MCD „Soul Metamorphosis“ spolu s rovnomennou skladbou).
Zbesilá guľometná paľba rytmického tandemu dvoch F - Frölén & Fjellström v ničom nezaostáva za sofistikovanou hrou svojho vyššie menovaného kolegu. Kým v skladbe „Despoter“ ako keby spevák Sandin spomínal na obdobie, keď boli IN BATTLE posadnutí „Hnevom Severanov“ (zborový refrén v štýle unavených vikingských veslárov), v „Blood Divine“ už nechýba blackový škrekot, nuž a v záverečnej sci-fi brutalitke „Mass Produced Hybrid Humans“ si ide svoje hlasivky doslova vyrevať z hrdla. Pôsobivé! Americký zvukový obal dodáva švédskej oceli zvláštny lesk. Severská škola je tu v priamom strete so zaužívanými U.S. brutal postupmi - pod prsty sa priam tisne škatuľka „DISMEMBER meets HATE ETERNAL“.
Nuž hej, IN BATTLE sa u nových vydavateľov Cold Records/Metal Blade Records uviedli v najlepšom možnom svetle – ako hovorí Erik Rutan, ich nový album je naozaj „fucking killer“!
IN BATTLE sa u nových vydavateľov Cold Records/Metal Blade Records uviedli v najlepšom možnom svetle – ako hovorí Erik Rutan, ich nový album je naozaj „fucking killer“!
8 / 10
Odhinn Sandin
- spev
John Frölén
- basgitara
Nisse Fjellström
- bicie
Hasse Carlsson
- gitara
1. Shunned By Life
2. Madness
3. Eld Jättar
4. Scorched World
5. Soul Metamorphosis
6. Despoter
7. Serpents
8. Blood Divine
9. Stonefaced Mountains
10. King God
11. Mass Produced Hybrid Humans
Welcome to the Battlefield (2004)
Soul Metamorphosis (MCD) (2003)
The Rage of the Northmen (1998)
In Battle (1997)
Vydáno: 2004
Vydavatel: Cold Records/Metal Blade Records
Stopáž: 42:27
Produkce: Erik Rutan
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.